Δέκα μικροί, γαλανόλευκοι “bloggers”

 

H ελληνική έκδοση του περιοδικού “Montlhly Review” (Μηνιαία Επιθεώρηση), διεξάγει έρευνα για “το προφίλ των bloggers στην Ελλάδα σήμερα”, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών VPRC.

 

Θέμα: Ereyna periodikou Monthly Review/VPRC gia to profil twn bloggers stin Ellada simera

Από: S*** N*** (s*** [ a t ] antilogos.gr)

Φίλε blogger,

Το μηνιαίο πολιτικό περιοδικό Monthly Review και η εταιρία ερευνών VPRC πραγματοποιούν μια έρευνα προκειμένου να αναδείξουν τα κοινωνικά, πολιτικά και ιδεολογικά χαρακτηριστικά των bloggers στη χώρα μας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιευθούν σε ένα από τα προσεχή τεύχη του περιοδικού, καθώς και στην ηλεκτρονική του έκδοση (www.monthlyreview.gr).

Η επιλογή των blogs έγινε βάσει ποιοτικών χαρακτηριστικών, τα οποία θα βοηθήσουν στην ασφαλέστερη και αντιπροσωπευτικότερη εξαγωγή συμπερασμάτων.

Σε περίπτωση όπου οι διαχειριστές του blog σας είναι περισσότεροι του ενός, δικαίωμα συμμετοχής στην έρευνα έχουν όλοι τους ανεξαιρέτως.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον και το χρόνο σας.

Παραμένω στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση, απορία ή πρόβλημα.

Με εκτίμηση,

Σ*** Ν***

Τ 210 3214488

Φ 210 3213578

Κ 697 32 88 ***

s*** [ a t ] monthlyreview.gr

Οδηγίες συμπλήρωσης ερωτηματολογίου:

Το ερωτηματολόγιο που λάβατε είναι σε μορφή doc . Ανοίγετε το αρχείο με το όνομα «QBlogs». Σε κάποιο σημείο της οθόνης θα εμφανιστεί ένα τριγωνάκι το οποίο και θα πατήσετε μια φορά.

Στη συνέχεια μπορείτε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο βάζοντας τικ (√) ή πληκτρολογώντας κάποιον αριθμό όπου αυτό ζητηθεί.

Το συμπληρωμένο πλέον ερωτηματολόγιο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στις ακόλουθες διευθύνσεις:

s*** [ a t ] monthlyreview.gr

info [ a t ] monthlyreview.gr, ή

ταχυδρομικά στην εξής διεύθυνση:

Περιοδικό Monthly Review

Πραξιτέλους 29

10560, Αθήνα

 

Η παραπάνω ηλεκτρονική επιστολή έφτασε σε άγνωστο αριθμό κατόχων επιλεγμένων ιστολογίων, τις τελευταίες εβδομάδες.

 

Σύμφωνα με τον κ. Βαγγέλη Χωραφά, εκδότη του περιοδικού:

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει μια σειρά θεματικών μεταβλητών οι οποίες οδηγούν στην κατασκευή τριών κλιμάκων: στην κλίμακα του πολιτικού φιλελευθερισμού, στην κλίμακα του οικονομικού φιλελευθερισμού και στην κλίμακα του πολιτισμικού (ιδεολογικού) φιλελευθερισμού. Η έρευνα επιδιώκει να προσδιορίσει την τοποθέτηση των μπλόγκερς σε κάθε μία από τις παραπάνω κλίμακες, χρησιμοποιώντας και ομαδοποιώντας αντίστοιχες μεταβλητές. Ο στόχος του περιοδικού διά της έρευνας είναι να ανιχνεύσει το κατά πόσον οι επιμέρους επιλογές αυτού του «χώρου» παραπέμπουν σε συνεκτικές ιδεολογικο-πολιτικές τοποθετήσεις ή στην αμφισημία του «μεσαίου χώρου» ή στον γενικότερο σχετικισμό του μεταμοντέρνου προτάγματος.

 

O νόμος 2472/1999 ορίζει ως ευαίσθητα δεδομένα και “…τα δεδομένα που αφορούν [...] στα πολιτικά φρονήματα…” του υποκειμένου των δεδομένων, δηλαδή του φυσικού προσώπου “…στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα, και του οποίου η ταυτότητα είναι γνωστή ή μπορεί να εξακριβωθεί, δηλαδή μπορεί να προσδιορισθεί αμέσως ή εμμέσως, ιδίως βάσει αριθμού ταυτότητας ή βάσει ενός η περισσότερων συγκεκριμένων στοιχείων που χαρακτηρίζουν την υπόστασή του από άποψη φυσική, βιολογική, ψυχική, οικονομική, πολιτιστική, πολιτική ή κοινωνική”.

O κ. Χωραφάς παραδέχεται ότι “…την έρευνα τη διεξάγει η Μηνιαία Επιθεώρηση. Τα ερωτηματολόγια συγκεντρώνονται στο περιοδικό, και στην εταιρία VPRC προωθούνται μόνο οι απαντήσεις…”.

Στο άρθρο 7 του ίδιου νόμου, εν γένει “απαγορεύεται η συλλογή και η επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων”. Βεβαίως, επιτρέπεται αν “η επεξεργασία πραγματοποιείται για ερευνητικούς και επιστημονικούς αποκλειστικά σκοπούς και υπό τον όρο ότι τηρείται η ανωνυμία και λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων στα οποία αναφέρονται”, πλην όμως απαραίτητη προϋπόθεση είναι η άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια που συλλέγει το περιοδικό, περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Σε αυτά, ζητείται από τους παραλήπτες τους να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική διεύθυνση του ιστολογίου τους, καθώς και την ηλεκτρονική ταυτότητα που χρησιμοποιούν σε αυτό (πολιτική ονομασία, ψευδωνυμία ή ανωνυμία). Επομένως, παρά την επεξεργασία των ανώνυμων απαντήσεων από τη VPRC, στα γραφεία της “Μηνιαίας Επιθεώρησης” συλλέγονται δίχως σχετική άδεια, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα πολιτών των οποίων η ταυτότητα μπορεί να προσδιοριστεί αμέσως ή εμμέσως.

Mπορεί το “μόνο μηνιαίο περιοδικό διεθνούς κύρους της Αριστεράς” (sic), σύμφωνα με τον εκδότη του, να έχει όντως καλές προθέσεις. Σε αυτό, συνηγορούν οι διώξεις που έχει υποστεί, έτσι δεν είναι;

Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι το MR συμπληρώνει το 2009 τα 60 χρόνια λειτουργίας του και σε όλο αυτό το διάστημα απετέλεσε το ίδιο και οι εκδότες του στόχο φακελώματος και διώξεων (για όσους διαθέτουν χρόνο θα τους προέτρεπα να ανατρέξουν στα αρχεία του FBI για τους φακέλους των εκδοτών του περιοδικού Λήο Χιούμπερμαν και Πωλ Σουήζυ, καθώς και για το φάκελο του τρίτου ουσιαστικά εκδότη του, του Αλβέρτου Αϊνστάιν). Αυτή τη στιγμή το MR είναι το μόνο μηνιαίο περιοδικό διεθνούς κύρους της Αριστεράς το οποίο εκδίδεται ανελλιπώς από το 1949. Η ελληνική έκδοση του MR έχει ζωή 34 χρόνων, και ακολουθώντας την ταυτότητα του περιοδικού «ανεξάρτητο σοσιαλιστικό περιοδικό», η ελληνική Μηνιαία Επιθεώρηση διέκοπτε την έκδοσή της όταν οι εκδότες της εμπλέκονταν άμεσα στην πολιτική.

Φυσικά, καλούς σκοπούς δεν έχουν και αρκετοί βουλευτές μας; Είναι δυνατό ν’ αμφισβητείται ο πατριωτισμός όσων εξαργύρωσαν τις “σοσιαλιστικές” περγαμηνές τους με μια χούφτα μάρκα; Αλλά και διεθνώς, καλούς σκοπούς δεν έχουν οργανώσεις με κύρος, όπως για παράδειγμα η Διεθνής Αμνηστία; Ακόμη κι αν ενίοτε επιβεβαιώνει την πολιτική προπαγάνδα δίχως πραγματικά στοιχεία;

Η πιο γνωστή περίπτωση παραποίησης της πραγματικότητας στον πρώτο πόλεμο του Περσικού (1991), όταν το Ιράκ είχε εισβάλει στο Κουβέιτ, ήταν το ρεπορτάζ που παρουσίαζε μια 15χρονη εθελόντρια νοσοκόμα στο μαιευτήριο «Αλ Αντάν» του Κουβέιτ, που περιέγραφε τις βαρβαρότητες των Ιρακινών στρατιωτών. «Είδα τους Ιρακινούς στρατιώτες να εισβάλλουν με όπλα στο δωμάτιο όπου υπήρχαν μωρά σε θερμοκοιτίδες. Εβγαλαν τα μωρά έξω, πήραν τις θερμοκοιτίδες και άφησαν τα μωρά να πεθάνουν στο κρύο πάτωμα», είπε η 15χρονη. Επί τρεις μήνες η ιστορία της νεαρής εθελόντριας έκανε το γύρο του κόσμου. Εγινε μία από τις αγαπημένες ιστορίες του πατέρα του σημερινού προέδρου Μπους, τη μετέδωσε πολλές φορές η τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Εφτασε και στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώ ανακοίνωση εξέδωσε και η Διεθνής Αμνηστία (σ.σ.: επιβεβαιώνοντας το περιστατικό, σύμφωνα με δικές της πηγές!). Από όλες τις βαρβαρότητες που «χρέωναν» στο δικτάτορα Σαντάμ, αυτή ήταν που σημάδεψε την αμερικανική κοινή γνώμη. Ηταν, άλλωστε, τρομερό, 312 παιδιά πέθαναν επειδή οι Ιρακινοί στρατιώτες τα άφησαν στα παγωμένα πατώματα του νοσοκομείου, έξω από τις θερμοκοιτίδες τους.

Υστερα από λίγο καιρό και μετά τις επισταμένες έρευνες του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αποκαλύφθηκε ότι η νεαρή κοπέλα που «για λόγους ασφαλείας προβλήθηκε μόνο το μικρό της όνομα “Nayirah”» ήταν η κόρη του πρέσβη του Κουβέιτ στις ΗΠΑ, Saud Nasir al Sabah, ο οποίος μάλιστα καθόταν σε διπλανό δωμάτιο όταν το βλαστάρι του έκανε τις σχετικές δηλώσεις περί βαρβαρότητας των Ιρακινών στρατιωτών. Οπως αναφέρεται σε βιβλία και αναφορές για το χώρο των εταιρειών δημοσίων σχέσεων (π.χ. Toxic Sludge is Good for You, Lies, Damn Lies and the Public Relations των J. Stauber-Sh. Rampton), όλη η ιστορία ήταν έμπνευση του Mike Deaver, πρώην συμβούλου του Ρίγκαν σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας και της εταιρείας «Hill & Knowlton», που αμείφθηκε ικανοποιητικά από το εμιράτο του Κουβέιτ. Η αμοιβή της ήταν 11 εκατομμύρια δολάρια που δεν δόθηκαν μάλιστα ευθέως από τους εμίρηδες του Κουβέιτ, αλλά μέσω οργάνωσης για την απελευθέρωση της χώρας.

(περισσότερα για το συγκεκριμένο περιστατικό - άλλα “ατυχήματα” της Διεθνούς Αμνηστίας, εδώ)

Κανείς δεν προσάπτει εκ προοιμίου “ύποπτες” διασυνδέσεις στη “Μηνιαία Επιθεώρηση” και το αντεπιχείρημα που προηγήθηκε, παρατέθηκε για να καταδείξει τη διαφορά μεταξύ της αυτοπαρουσίασης και της αντίληψης που ενδέχεται να έχουν οι άλλοι για εμάς: το κοινό δεν οφείλει να μας γνωρίζει, ούτε να μας εμπιστευτεί. Από ένα περιοδικό που αυτοπροσδιορίζεται ως “σοσιαλιστικό” και φιλοδοξεί να διαπιστώσει αν τα “νέα κοινωνικά ρεύματα”, μπορούν να υλοποιήσουν τα οράματα της “Αριστεράς”, θα περίμενε κάποιος λιγότερη προχειρότητα και περισσότερη προσοχή κατά τη διαχείριση του σημαντικότερου αγαθού της εποχής μας: της πληροφορίας. Υπάρχει επαρκές νομικό πλαίσιο - ας το χρησιμοποιήσει.

 

 

Ακολουθεί ολόκληρο το ερωτηματολόγιο της έρευνας και οι επεξηγηματικές δηλώσεις του κ. Χωραφά, έτσι ώστε καθένας να βγάλει ανεπηρέαστος τα συμπεράσματά του.

 

 

Eρωτηματολόγιο έρευνας:

 

ΑΥΞΩΝ / ΑΡΙΘΜΟΣ [ ]

ΟΝΟΜΑΣΙΑ BLOG [ ] ΟΝΟΜΑΣΙΑ BLOGGER [ ]

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ

Καλημέρα / καλησπέρα, σας στέλνω το ερωτηματολόγιο αυτό για μια έρευνα που διενεργούν το περιοδικό MONTHLY REVIEW και η εταιρεία VPRC. Οι ερωτήσεις αφορούν ζητήματα πολιτικών και ιδεολογικών στάσεων καθώς και ζητήματα χρήσης των Blogs. Οι απαντήσεις είναι ανώνυμες και θα χρησιμοποιηθούν μόνο για στατιστικούς λόγους.

(ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΛΙΚΑΡΕΤΕ [x] ΣΤΟ ΚΟΥΤΙ / ΣΤΑ ΚΟΥΤΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ / ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ)

ΕΡ. 1 Ποιο είναι το περιεχόμενο του blog σας; (ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ)

[ ] Προσωπικό

[ ] Εκπαιδευτικό

[ ] Αθλητικό

[ ] Μουσικό

[ ] Θέματα κινηματογράφου

[ ] Θέματα μόδας

[ ] Ταξιδιωτικό

[ ] Πολιτικό

[ ] Γενικών θεμάτων

[ ] Άλλο

[ ] ΔΑ

ΕΡ. 2 Ποιος είναι ο κύριος λόγος που δημιουργήσατε το blog σας; (ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ)

[ ] Για να εκφράσω τις απόψεις μου

[ ] Για να αναφέρω τις εμπειρίες μου και να τις μοιραστώ με άλλους

[ ] Για να έχω επαφή με φίλους και συγγενείς

[ ] Για να μοιράζομαι τις γνώσεις μου και να συμβουλεύω άλλους πάνω σε ειδικά θέματα

[ ] Για να κινητοποιήσω άλλους σε κάποιες δραστηριότητες

[ ] Καθαρά για ψυχαγωγία

[ ] Για να αποθηκεύσω πληροφορίες που με αφορούν

[ ] Για να επηρεάσω τον τρόπο σκέψης κάποιων ανθρώπων

[ ] Για να κάνω νέες γνωριμίες

[ ] Για να βγάλω χρήματα

[ ] Άλλο

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 3 Ποια από τις παρακάτω φράσεις βρίσκεται πιο κοντά σε αυτό που νοιώθετε για την οικονομική σας κατάσταση, αυτήν την εποχή; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Με το εισόδημα που έχω σήμερα ζω άνετα

[ ] Με το εισόδημα που έχω σήμερα τα καταφέρνω

[ ] Με το εισόδημα που έχω σήμερα υπάρχει δυσκολία

[ ] Με το εισόδημα που έχω σήμερα υπάρχει μεγάλη δυσκολία

[ ] ΔΓ/Δεν μπορώ να επιλέξω

[ ] ΔΑ

ΕΡ. 4 Πόσο ικανοποιημένος/η θα λέγατε ότι είστε από την πολιτική ενημέρωση που παρέχεται από τα Μέσα Ενημέρωσης σήμερα στη χώρα μας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Πολύ ικανοποιημένος/η

[ ] Αρκετά ικανοποιημένος/η

[ ] Όχι και τόσο ικανοποιημένος/η

[ ] Καθόλου ικανοποιημένος/η

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 5 Από τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία στην Ελλάδα θα λέγατε ότι είστε: (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Πολύ ικανοποιημένος/η

[ ] Αρκετά ικανοποιημένος/η

[ ] Όχι και τόσο ικανοποιημένος/η

[ ] Καθόλου ικανοποιημένος/η

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 6 Μιλώντας γενικά θα λέγατε ότι η πολιτική σας ενδιαφέρει; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Πολύ

[ ] Αρκετά

[ ] Λίγο

[ ] Καθόλου

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 7 Ποιο από τα κόμματα που υπάρχουν βρίσκεται πιο κοντά στις δικές σας απόψεις και ιδέες σήμερα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] ΝΔ

[ ] ΠΑΣΟΚ

[ ] ΚΚΕ

[ ] ΣΥΝ / ΣΥΡΙΖΑ

[ ] ΛΑΟΣ

[ ] Οικολόγοι – Πράσινοι

[ ] Άλλο

[ ] Κανένα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 8 Στην πολιτική μιλάμε συνήθως για «Δεξιά» και «Αριστερά». Σε μία κλίμακα όπου 1 σημαίνει Αριστερά και 10 Δεξιά, εσείς που τοποθετείτε τον εαυτό σας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

ΑΡΙΣΤΕΡΑ

[ ] 1

[ ] 2

[ ] 3

[ ] 4

[ ] 5

[ ] 6

[ ] 7

[ ] 8

[ ] 9

[ ] 10

ΔΕΞΙΑ

[ ] Δεν με εκφράζει η κλίμακα αυτή

[ ] ΔΓ/ΔΑ

Πόσο συμφωνείτε, ή διαφωνείτε, απόλυτα ή μάλλον, με κάθε μια από τις παρακάτω απόψεις: (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ)

ΕΡ. 9 Είτε πρόκειται για τη Δεξιά είτε για την Αριστερά, όποιος και να κυβερνά είναι το ίδιο πράγμα.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 10 Προτιμώ να κοιτάζω τον εαυτό μου, παρά να προσπαθώ να αλλάξω την κοινωνία.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 11 Για να διατηρήσουμε τις ηθικές μας αξίες πρέπει να υπάρχει λογοκρισία στις ταινίες και στα περιοδικά.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 12 Για μερικά εγκλήματα χρειάζεται να ισχύει η θανατική ποινή.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

Πόσο συμφωνείτε ή διαφωνείτε, απόλυτα ή μάλλον, με κάθε μια από τις παρακάτω απόψεις: (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ)

ΕΡ. 13 Η οικονομία λειτουργεί καλύτερα όσο λιγότερο παρεμβαίνει το κράτος, και όσο περισσότερη ελευθερία έχουν οι επιχειρήσεις.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 14 Οι περισσότεροι μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα μας προσφέρουν στην ελληνική οικονομία και θα πρέπει να νομιμοποιηθούν.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 15 Μέσα στην Ευρώπη κινδυνεύουμε να χάσουμε την εθνική μας ταυτότητα και τις αξίες μας.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 16 H ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν πρέπει να επιτραπεί γιατί η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό στο οποίο πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα πρόσβασης.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 17 Ο περιορισμός των ατομικών και πολιτικών ελευθεριών είναι αποδεκτός εφόσον συμβάλει στη μείωση της εγκληματικότητας και στη δημιουργία αισθήματος ασφάλειας.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 18 Το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα θα πρέπει να φύγει από τον έλεγχο του Κράτους και να το διαχειρίζεται περισσότερο ο ιδιωτικός τομέας.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 19 Είμαι έτοιμος να συμμετάσχω σήμερα σε κάποια διαδήλωση ώστε να υπερασπιστώ μαζί με άλλους ανθρώπους τις ιδέες μου.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 20 Χρειάζεται να προστατεύσουμε το Περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, ακόμα και αν χρειαστεί να έχουμε μικρότερη οικονομική ανάπτυξη.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 21 Η εγκληματικότητα οφείλεται στον μεγάλο αριθμό ξένων που βρίσκεται στη χώρα μας.

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε / ούτε

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

Περίπου πόσο συχνά…: (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ)

ΕΡ. 22 Βλέπετε τηλεόραση;

[ ] ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (6-7 μέρες)

[ ] ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (3-5 μέρες)

[ ] 1-2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

[ ] ΣΠΑΝΙΑ

[ ] ΠΟΤΕ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 23 Ακούτε ραδιόφωνο;

[ ] ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (6-7 μέρες)

[ ] ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (3-5 μέρες)

[ ] 1-2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

[ ] ΣΠΑΝΙΑ

[ ] ΠΟΤΕ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 24 Διαβάζετε εφημερίδες;

[ ] ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (6-7 μέρες)

[ ] ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (3-5 μέρες)

[ ] 1-2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

[ ] ΣΠΑΝΙΑ

[ ] ΠΟΤΕ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 25 Σερφάρετε στο Internet;

[ ] ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (6-7 μέρες)

[ ] ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (3-5 μέρες)

[ ] 1-2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

[ ] ΣΠΑΝΙΑ

[ ] ΠΟΤΕ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 26 Από ποια εφημερίδα ενημερώνεστε με μεγαλύτερη συχνότητα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ελευθεροτυπία / Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

[ ] Καθημερινή / Κυριακάτικη Καθημερινή

[ ] Ελεύθερος Τύπος

[ ] Αυγή / Κυριακάτικη Αυγή

[ ] Απογευματινή

[ ] Τα ΝΕΑ

[ ] Αδέσμευτος Τύπος

[ ] Βραδινή

[ ] Έθνος

[ ] Βήμα

[ ] Εποχή

[ ] Ποντίκι

[ ] Ημερησία

[ ] Αγγελιοφόρος

[ ] Τοπικός Τύπος

[ ] Άλλη

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 27 Από ποιο τηλεοπτικό κανάλι ενημερώνεστε με μεγαλύτερη συχνότητα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] ΕΤ1

[ ] ΝΕΤ

[ ] ΕΤ3

[ ] MEGA

[ ] ΑΝΤ1

[ ] ALTER

[ ] STAR

[ ] ALPHA

[ ] ΣΚΑΪ

[ ] ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV

[ ] Τοπικό Κανάλι

[ ] Άλλο

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 28 Επισκέπτεστε άλλα blogs εκτός από το δικό σας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι

[ ] Όχι

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 29 Πόσο ικανοποιημένοι/ες είστε με τον αριθμό των blogs που υπάρχουν στην Ελλάδα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Πολύ ικανοποιημένοι/ες

[ ] Αρκετά ικανοποιημένοι/ες

[ ] Λίγο ικανοποιημένοι/ες

[ ] Καθόλου ικανοποιημένοι/ες

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 30 Πόσο ικανοποιημένοι/ες είστε με το περιεχόμενο των blogs στην Ελλάδα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Πολύ ικανοποιημένοι/ες

[ ] Αρκετά ικανοποιημένοι/ες

[ ] Λίγο ικανοποιημένοι/ες

[ ] Καθόλου ικανοποιημένοι/ες

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 31 Πόσο καιρό κάνετε blogging; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Λιγότερο από ένα χρόνο

[ ] 1 με 3 χρόνια

[ ] Περισσότερο από 3 χρόνια

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 32 Συναντιέστε με άλλους bloggers εκτός διαδικτύου; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι

[ ] Όχι

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 33 Έχετε κερδίσει χρήματα από τη δημιουργία του blog σας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι

[ ] Όχι

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 34 «Αν υπάρχει κέρδος από τα blogs τότε επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα των απόψεων που εκτίθεται σε αυτά». Πόσο συμφωνείτε με την παραπάνω άποψη; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε συμφωνώ / ούτε διαφωνώ

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 35 Πόσες ώρες ασχολείστε την ημέρα με το blogging; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Μέχρι 3 ώρες

[ ] 3 με 6 ώρες

[ ] Πάνω από 6 ώρες

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 36 «Τα σχόλια που “ανεβαίνουν” (post) στα blogs πρέπει να είναι ανώνυμα, γιατί με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ελευθερία της έκφρασης». Πόσο συμφωνείτε με την παραπάνω άποψη; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Συμφωνώ απόλυτα

[ ] Μάλλον συμφωνώ

[ ] Ούτε συμφωνώ/ούτε διαφωνώ

[ ] Μάλλον διαφωνώ

[ ] Διαφωνώ απόλυτα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 37 Ποιο σκοπό κατά τη γνώμη σας πρέπει να εξυπηρετούν περισσότερο τα blogs; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ενημέρωση

[ ] Έκφραση απόψεων και ιδεών

[ ] Προώθηση προϊόντων

[ ] Επικοινωνία μεταξύ ατόμων/ομάδων

[ ] Άλλο

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 38 Θεωρείτε ότι οι απόψεις που εκφράζονται μέσω των blogs είναι αληθινές ή κρύβουν συμφέροντα; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Οι περισσότερες απόψεις είναι αληθινές

[ ] Μόνο μερικές είναι αληθινές

[ ] Οι περισσότερες απόψεις κρύβουν συμφέροντα

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 39 Πιστεύετε ότι τα blogs έχουν τη δύναμη να αλλάξουν το κοινωνικοπολιτικό σκηνικό της χώρας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι, πάρα πολύ

[ ] Ναι, αρκετά

[ ] Όχι, και τόσο

[ ] Όχι, καθόλου

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 40 Χρησιμοποιείτε το πραγματικό σας όνομα όταν κάνετε blogging ή κάποιο ψευδώνυμο; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Χρησιμοποιώ το πραγματικό μου όνομα

[ ] Χρησιμοποιώ ψευδώνυμο

[ ] Και τα δύο

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 41 Πιστεύετε ότι μπορεί να σας μηνύσουν για κάτι που γράψατε στο blog σας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι

[ ] Όχι

[ ] Εξαρτάται

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 42 Πιστεύετε ότι τα blogs είναι μια μορφή δημοσιογραφίας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Ναι

[ ] Μερικές φορές

[ ] Όχι

[ ] ΔΓ/ΔΑ

Πόσο συχνά κάνετε τα παρακάτω όταν γράφετε στο blog σας; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ)

ΕΡ. 43 Διαθέτω παραπάνω χρόνο προκειμένου να επιβεβαιώσω τα γεγονότα που θα αναφέρω.

[ ] Πολύ συχνά

[ ] Αρκετά συχνά

[ ] Όχι και τόσο συχνά

[ ] Ποτέ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 44 Αναφέρω ότι έχουν πει άλλα Μέσα ονομαστικά.

[ ] Πολύ συχνά

[ ] Αρκετά συχνά

[ ] Όχι και τόσο συχνά

[ ] Ποτέ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 45 Διασφαλίζω ειδική άδεια προκειμένου να χρησιμοποιήσω πληροφορίες άλλων.

[ ] Πολύ συχνά

[ ] Αρκετά συχνά

[ ] Όχι και τόσο συχνά

[ ] Ποτέ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 46 Παραθέτω τις αρχικές τοποθεσίες στο internet (links) από τις οποίες προέρχεται η είδηση.

[ ] Πολύ συχνά

[ ] Αρκετά συχνά

[ ] Όχι και τόσο συχνά

[ ] Ποτέ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 47 Διορθώνω τυχόν λανθασμένες πληροφορίες που υπάρχουν στο Blog μου.

[ ] Πολύ συχνά

[ ] Αρκετά συχνά

[ ] Όχι και τόσο συχνά

[ ] Ποτέ

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 48 Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η εξέλιξη των blogs στο μέλλον; (ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ)

[ ] Θα είναι το κύριο μέσο αντικειμενικής ενημέρωσης

[ ] Θα εξυπηρετούν κυρίως διαφημιστικούς σκοπούς

[ ] Θα έχουν τη δύναμη να προκαλούν μαζικές κινητοποιήσεις για πιθανά προβλήματα

[ ] Θα πάψουν να υπάρχουν

[ ] Θα είναι μέσο εξυπηρέτησης ανόμων συμφερόντων

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΥ

Θα ήθελα τώρα, καθαρά για στατιστικούς λόγους, να σας ζητήσω ορισμένα δημογραφικά στοιχεία:

ΕΡ. 49 Φύλο

[ ] Άνδρας

[ ] Γυναίκα

ΕΡ. 50 Ηλικία (ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΣΑΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ)

Γεννηθήκατε το 19..; / (Πότε γεννηθήκατε;)

1 9 [ ] [ ]

ΕΡ. 51 Τι σπουδές έχετε τελειώσει/συμπληρώσει; [ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΕ ΤΟΝ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ Ο ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΣ/Η]

[ ] Δεν έχει πάει καθόλου σχολείο / δεν γνωρίζει γραφή και ανάγνωση

[ ] Έχει τελειώσει 1η, ή 2α Δημοτικού

[ ] Έχει τελειώσει 3η, 4η, ή 5η Δημοτικού

[ ] Έχει πάρει απολυτήριο Δημοτικού

[ ] Έχει τελειώσει 1η, ή 2α Γυμνασίου

[ ] Έχει πάρει απολυτήριο τριτάξιου Γυμνασίου

[ ] Έχει πτυχίο Τεχνικής – Επαγγελματικής Σχολής (ΤΕΣ), χωρίς απολυτήριο Λυκείου

[ ] Έχει τελειώσει 1η, ή 2α Λυκείου / 4η, ή 5η εξατάξιου Γυμνασίου

[ ] Έχει απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (ΤΕΛ)

[ ] Έχει απολυτήριο Λυκείου (Γενικού, Ενιαίου Πολυκλαδικού) / Απολυτήριο εξατάξιου Γυμνασίου

[ ] Έχει πτυχίο Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης / Μέσης Ιδιωτικής Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής, με απολυτήριο Λυκείου (π.χ. ΙΕΚ, Ιδιωτικά Κολλέγια, Κέντρα Ελευθ. Σπουδών, κ.λπ).

[ ] Έχει πτυχίο ΤΕΙ / ΚΑΤΕ / ΚΑΤΕΕ

[ ] Έχει πτυχίο ΑΕΙ

[ ] Κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου (Μάστερ, Διδακτορικό, κ.λπ.)

[ ] ΔΓ/ΔΑ

ΕΡ. 52 Σήμερα με τι ασχολείσθε; (Ποια είναι η επαγγελματική σας κατάσταση;)

(ΕΑΝ ΝΑΙ) ΕΡΓΑΖΕΣΤΕ και είστε Εργοδότης/επιχειρηματίας, Αυτοαπασχολούμενος, ή μισθωτός;

(ΕΑΝ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΣ) Είστε Αγρότης- κτηνοτρόφος-ψαράς, Ελεύθερος επαγγελματίας, Μικρέμπορος, Βιοτέχνης, Επαγγελματίας (π.χ. υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, ιδιοκτήτης ΤΑΧΙ)

[ ] Εργοδότης / Επιχειρηματίας / Απασχολεί μισθωτούς υπαλλήλους από 5 άτομα και άνω

[ ] Αυτοαπασχολούμενος / Αγρότης, κτηνοτρόφος, ψαράς

[ ] Αυτοαπασχολούμενος / Ελεύθερος επαγγελματίας (π.χ. γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός, αρχιτέκτονας, λογιστής, οικονομολόγος, σύμβουλος επιχείρησης, εκτελωνιστής)

[ ] Αυτοαπασχολούμενος / Μικρέμπορος, μικρό μαγαζί – μικρή βιοτεχνία, βιοτέχνης, επαγγελματίας (π.χ. υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, ιδιοκτήτης ΤΑΧΙ)

(ΕΑΝ ΜΙΣΘΩΤΟΣ) Είστε μισθωτός Δημοσίου, ή Ιδιωτικού Τομέα;

[ ] Μισθωτός Δημοσίου Τομέα

[ ] Μισθωτός Ιδιωτικού Τομέα

[ ] Άλλο

ΑΝ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΣΤΕ είστε άνεργος, νοικοκυρά, συνταξιούχος, μαθητής-σπουδαστής-φοιτητής-φαντάρος, εισοδηματίας;

(ΕΑΝ ΑΝΕΡΓΟΣ) Άνεργος/η που δεν έχει ξαναδουλέψει και ζητάει δουλειά για πρώτη φορά, ή άνεργος/η που έχει ξαναδουλέψει και τώρα είναι άνεργος/η;

[ ] Άνεργος/η (που δεν έχει ξαναδουλέψει και ζητάει δουλειά για πρώτη φορά)

[ ] Άνεργος/η (που έχει ξαναδουλέψει και τώρα είναι άνεργος/η)

[ ] Νοικοκυρά

(ΕΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ) Είστε συνταξιούχος Δημοσίου, ή Ιδιωτικού Τομέα;

[ ] Συνταξιούχος Δημοσίου Τομέα

[ ] Συνταξιούχος Ιδιωτικού Τομέα (π.χ. ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, κ.λπ.)

[ ] Μαθητής / Σπουδαστής / Φοιτητής / Φαντάρος

[ ] Εισοδηματίας

[ ] Άλλο

[ ] ΔΑ

(ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ)

ΕΡ. 53 ΗΜ/ΝΙΑ:

[ ] - [ ] - [08]

ΕΡ. 54 ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ

[ ] : [ ]

ΕΡ. 55 ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ

[ ] : [ ]

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

 

 

Διευκρινίσεις του εκδότη, από σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο του “Αρκούδου” (σχόλιο #14):

 

 

Montly Review | June 12th, 2008 at 11:18 am

Η έρευνα του Monthly Review για τους μπλόγκερς

Ξεκινώντας τις προσπάθειες διεξαγωγής μιας έρευνας για τους Έλληνες μπλόγκερς πρέπει ο ενδιαφερόμενος να είναι προετοιμασμένος για οποιοδήποτε απρόοπτο – ή για να χρησιμοποιήσω μια σύγχρονη έκφραση, για την εμφάνιση του «μαύρου κύκνου». Και αυτό γιατί ο χαρακτήρας του διαδικτύου, αλλά και οι αντιδράσεις όσων συμμετέχουν συστηματικά ή όχι σε αυτό, δημιουργούν ανά πάσα στιγμή τέτοια φαινόμενα. Για αποφυγή όμως οποιονδήποτε παρεξηγήσεων θα ήθελα να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα, τα οποία αφορούν τις προθέσεις του περιοδικού και τους στόχους της έρευνας.

1. «Φακέλωμα»

Διαβάσαμε ορισμένες απόψεις, ορισμένα ερωτηματικά, τα οποία διατυπώθηκαν για το αν η έρευνα του MR συνιστά μέρος ενός σχεδίου –προφανώς κυβερνητικού– για το φακέλωμα των μπλόγκερς. Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι το MR συμπληρώνει το 2009 τα 60 χρόνια λειτουργίας του και σε όλο αυτό το διάστημα απετέλεσε το ίδιο και οι εκδότες του στόχο φακελώματος και διώξεων (για όσους διαθέτουν χρόνο θα τους προέτρεπα να ανατρέξουν στα αρχεία του FBI για τους φακέλους των εκδοτών του περιοδικού Λήο Χιούμπερμαν και Πωλ Σουήζυ, καθώς και για το φάκελο του τρίτου ουσιαστικά εκδότη του, του Αλβέρτου Αϊνστάιν). Αυτή τη στιγμή το MR είναι το μόνο μηνιαίο περιοδικό διεθνούς κύρους της Αριστεράς το οποίο εκδίδεται ανελλιπώς από το 1949. Η ελληνική έκδοση του MR έχει ζωή 34 χρόνων, και ακολουθώντας την ταυτότητα του περιοδικού «ανεξάρτητο σοσιαλιστικό περιοδικό», η ελληνική Μηνιαία Επιθεώρηση διέκοπτε την έκδοσή της όταν οι εκδότες της εμπλέκονταν άμεσα στην πολιτική. Επομένως, θα ήταν τουλάχιστον παρατραβηγμένο να υπάρχουν υποψίες ότι η Μηνιαία Επιθεώρηση θα μπορούσε να συμβάλλει σε οποιαδήποτε διαδικασία ελέγχου και φακελώματος, οποιουδήποτε κοινωνικού και πολιτικού χώρου, που θα επιχειρούσαν τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα.

Παρ’ όλα αυτά, θεωρούμε τις ανησυχίες που εκφράσθηκαν δικαιολογημένες και υγιείς σε ένα βαθμό. Και αυτό γιατί δείχνουν ότι ένας «χώρος» πολιτών έχει οξυμένα αντανακλαστικά και προβληματίζεται. Επειδή όμως ζούμε σε μεταβατικές εποχές τα λεπτά όρια μεταξύ προβληματισμού (και αναζήτησης πληροφοριών) και θεωριών της συνωμοσίας, έχουν ιδιαίτερη σημασία.

2. Το «ονοματεπώνυμο»

Το συνοδευτικό του ερωτηματολογίου ζητά από τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν το όνομα του μπλογκ ή του μπλόγκερ. Και αυτό για να αποφευχθούν οι διπλοαπαντήσεις –σε περίπτωση, βέβαια, που κάποιος θα είχε το κουράγιο για τέτοια εγχειρήματα– ή οι προτροπές για γελοιοποίηση της έρευνας, που ήδη εκφράσθηκαν. Σε κάθε περίπτωση, αν κάποιος αισθάνεται άσχημα με αυτή τη διάσταση της έρευνας, μπορεί να συμμετέχει επιλέγοντας ο ίδιος τον τρόπο συμμετοχής του.

Για το περιοδικό δεν έχουν καμία σημασία οι επιμέρους απόψεις του κάθε μπλόγκερ, αλλά μόνο τα γενικά συμπεράσματα τα οποία θα προκύψουν.

Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι την έρευνα τη διεξάγει η Μηνιαία Επιθεώρηση. Τα ερωτηματολόγια συγκεντρώνονται στο περιοδικό, και στην εταιρία VPRC προωθούνται μόνο οι απαντήσεις σε μορφή αρχείων doc, χωρίς το «ονοματεπώνυμο» ή «ψευδώνυμο» του συμμετέχοντος. Κανένα άλλο στοιχείο δεν φτάνει στην εταιρία δημοσκοπήσεων – ούτε καν η ηλεκτρονική διεύθυνση του συμμετέχοντος. Η εταιρία VPRC έχει αναλάβει τη σύνταξη του ερωτηματολογίου και τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων. Από τα στοιχεία των συμμετεχόντων γνωρίζει μόνο τα συνήθη «δημογραφικά» τους χαρακτηριστικά και κανένα στοιχείο της ταυτότητάς τους.

3. Θεματολογία του ερωτηματολογίου

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει μια σειρά θεματικών μεταβλητών οι οποίες οδηγούν στην κατασκευή τριών κλιμάκων: στην κλίμακα του πολιτικού φιλελευθερισμού, στην κλίμακα του οικονομικού φιλελευθερισμού και στην κλίμακα του πολιτισμικού (ιδεολογικού) φιλελευθερισμού. Η έρευνα επιδιώκει να προσδιορίσει την τοποθέτηση των μπλόγκερς σε κάθε μία από τις παραπάνω κλίμακες, χρησιμοποιώντας και ομαδοποιώντας αντίστοιχες μεταβλητές. Ο στόχος του περιοδικού διά της έρευνας είναι να ανιχνεύσει το κατά πόσον οι επιμέρους επιλογές αυτού του «χώρου» παραπέμπουν σε συνεκτικές ιδεολογικο-πολιτικές τοποθετήσεις ή στην αμφισημία του «μεσαίου χώρου» ή στον γενικότερο σχετικισμό του μεταμοντέρνου προτάγματος.

Η Μηνιαία Επιθεώρηση είναι ένα πολιτικό περιοδικό και επιδιώκει να κάνει μια πολιτική έρευνα, αλλά με επιστημονική εγκυρότητα (αυτό θεωρούμε ότι μας εξασφαλίζει η συνεργασία με τη VPRC). Η συντακτική ομάδα του περιοδικού γνωρίζει την ήδη διεξαχθείσα επιστημονική έρευνα που θα χρησιμοποιηθεί σε μεταπτυχιακή διατριβή. Πρόκειται για μια αξιόλογη επιστημονική προσπάθεια. Δεν μπορεί όμως να παρέχει τα πολιτικο-ιδεολογικά στοιχεία που προσπαθεί να αναδείξει το περιοδικό.

Σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα της έρευνας –και οι επιμέρους απαντήσεις χωρίς το «ονοματεπώνυμο» για όσους ενδιαφέρονται– θα είναι άμεσα διαθέσιμες στους συμμετέχοντες. Το περιοδικό στοχεύει: α) να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα της έρευνας στη διαδικτυακή έκδοσή του, β) να αφιερώσει ένα από τα τεύχη του φθινοπώρου στα αποτελέσματα της έρευνας, με τον δικό του σχολιασμό καθώς και με μια γενικότερη θεματολογία για τους μπλόγκερς και το διαδίκτυο, γ) να οργανώσει συζητήσεις –με τους συμμετέχοντες ή όχι στην προσπάθεια– για τα επιμέρους θέματα τα οποία θα αναδειχθούν από την έρευνα.

4. Η σκοπιμότητα της έρευνας

Ήδη από τα πρώτα βήματα της έρευνας μια σειρά πολιτικών θεμάτων βγήκαν στην επιφάνεια μέσα από τις αντιρρήσεις για συμμετοχή, ή μέσα από τη θετική αξιολόγηση της προσπάθειας. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα επιχειρήματα που σταχυολόγησα: «τι σημαίνει Αριστερά – Δεξιά», «τι νόημα έχει να ανήκει κάποιος στην Αριστερά ή τη Δεξιά», «είμαι αντίθετος στις ομαδοποιήσεις της κοινότητας των μπλόγκερς με πολιτικά και ιδεολογικά κριτήρια», «δεν θέλω έρευνα που πολιτικοποιεί τους μπλόγκερς», «η κοινότητα των μπλόγκερς πρέπει να αποποιηθεί τον τίτλο του κινήματος», «υπάρχει η πολυσυλλεκτικότητα των μπλόγκερς», «δεν έχω πρόβλημα να συμμετάσχω γιατί δηλώνω ανοικτά την πολιτική μου ταυτότητα», «οι μπλόγκερς είναι Έλληνες πολίτες με συγκεκριμένα κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά και με μια πολιτική ταυτότητα» κ.λπ. Εμείς θα θεωρήσουμε επιτυχή την έρευνα αν κατορθώσει να αναδείξει επιμέρους ιδεολογικές και πολιτικές συνιστώσες αυτών που συμμετέχουν στον «νέο δημόσιο χώρο». Σε αυτό το χώρο δραστηριοποιήθηκαν ή δραστηριοποιούνται περισσότεροι από 30.000 μπλόγκερς. Η επιλογή αυτών που ζητήσαμε να συμμετάσχουν στην έρευνα έγινε με πολύ απλά κριτήρια: α) το μπλογκ να είναι ενεργό, β) το κριτήριο της μακροβιότητας του μπλογκ, γ) την προσέγγιση όλων των επιμέρους «υποχώρων» του μπλόγκινγκ (πολιτικά, αθλητικά, κοινωνικά, βιβλίο, κινηματογράφος, τέχνη κ.λπ.), δ) την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή μπλόγκερς από την ελληνική περιφέρεια. Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η έρευνα, η VPRC θα ανακοινώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της και τον τρόπο επεξεργασίας των στοιχείων της.

5. Κλείνοντας…

Δεν χρειάζεται να επαναλάβω την ιδιαίτερη σημασία που έχει το φαινόμενο του μπλόγκινγκ για ένα πολιτικό περιοδικό, καθώς και την ακόμα μεγαλύτερη σημασία που έχει για εμάς το άνοιγμα διαύλων επικοινωνίας με αυτό το χώρο. Να επαναλάβω, όμως, ότι η πρώτη επαφή μας είναι θετική, ακόμα και μέσα από την αξιολόγηση των αντιδράσεων στην προσπάθειά μας. Προσωπικά αισθάνομαι ευχαριστημένος που λειτούργησαν τα αντανακλαστικά ενός μπλόγκερ, ο οποίος φαίνεται ότι δεν έχει πέσει σε χειμερία νάρκη, σε αντίθεση με αυτό που συμβολίζει ο συνωνόματός του «πολιτικός». Είναι και αυτό μια ένδειξη της δυναμικής του νέου που έρχεται…

Για το MR

Βαγγέλης Χωραφάς
εκδότης

 

 

Διαβάστε περισσότερα για τα προσωπικά δεδομένα και την ελληνική πραγματικότητα: δέκα ερωτήσεις-απαντήσεις, από τον ιστοχώρο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

 

Σήμερα, ο αριθμός των ελληνόφωνων ιστολογίων υπολογίζεται σε σαράντα χιλιάδες (40.000), ενώ η κυβέρνηση εξετάζει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία τους - δίχως αυτό να είναι αναγκαίο.

7 Responses

  1. …πρώτη φορά σε διαβάζω και μου άρεσε πολύ αυτό που διάβασα, καθώς και το σχόλιό σου για τη Μαλβίνα στο blog του Φώτη…

    …να ‘σαι καλά και καλά κουράγια για τέτοιες μεγάλες σε όγκο και καλογραμμένες αναρτήσεις…

    …καλησπέρες…

    nomansland - Παρασκευή, 27/06/2008 at 0:29
  2. Ευχαριστώ, αλλά δεν τις γράφω εγώ· ας είν’ καλά ο εξωπορισμός στην Ασία.

    Βρήκα ένα γραφείο Καλάς και μου κάνουν καλές τιμές: μισή σάρισα οι πέντε χιλιάδες λέξεις.

    Κοψοχρονιά.

    Ίωνας - Παρασκευή, 27/06/2008 at 15:14
  3. …μισή;….Κώτσο σε πιάσανε…

    nomansland - Παρασκευή, 27/06/2008 at 18:48
  4. Αυτά έχει ο - κατά ΓΑΠ - “σκληρός καπιταλισμός”. :)

    Ίωνας - Σάββατο, 28/06/2008 at 0:30
  5. Να κάνουμε ένα καρτέλ, να ρίξουμε τις τιμές στα γραφεία εξωπορισμού [μας έστειλες!]. Αν προσφέρουμε όλοι τα μισά και αρνηθούμε τις αλλαγές γραφείων, θα τους αναγκάσουμε να δεχθούν μείωση. ;)

    espοir - Δευτέρα, 30/06/2008 at 7:31
  6. Δεν το πας καλά. Πρώτα θα τους στείλουμε μια έρευνα για να συμπληρώσουν, ώστε να μάθουμε τις πολιτικές και σεξουαλικές τους προτιμήσεις, για να τους κρατάμε στο χέρι.

    Το προλεταριάτο θα νικήσει!

    Eξωπορισμός, γιέα. Το λέει κι η ΕΕ.

    Το κονδύλιο διοικητικών δαπανών προβλέπει τον ενδεχόμενο εξωπορισμό των δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του προγράμματος.

    Ίωνας - Δευτέρα, 30/06/2008 at 15:50
  7. [...] http://ionas.net/2008/06/26/10littlebloggers/ [...]

    έρευνα για τους Έλληνες bloggers - Σάββατο, 05/07/2008 at 1:27

Leave a Reply